.

.

14 wrz 2016

Liebster Blog Award

Otrzymałam dwie nominacje do udziału z w tej zabawie, więc bez zbędnych ceregieli, zabieram się do pisania.







Najpierw odpowiem na pytania Kobiety pozytywnej:

1. Jakie było największe wyzwanie, które podjęłaś w swoim życiu?

Zabrzmi trochę za poważnie jak na taką zabawę, ale największym wyzwaniem jakie podjęłam w swoim życiu było zdecydowanie wstanie z kafelków. Kiedy życie zdecydowanie mi się posypało, o czym pisałam już na swoim blogu, stwierdziłam, że pozostaje mi tylko leżeć na kafelkach w łazience i płakać. W końcu jednak, mimo że moja dusza wcale tego nie chciała, wstałam, wzięłam się za naukę i dostałam się na wymarzone studia.

2. Czy wierzysz, że marzenia się spełniają?

Jeżeli w naszej głowie powstała taka myśl, jeżeli jesteśmy sobie w stanie coś wyobrazić, jesteśmy w stanie tego dokonać. Chociaż słowo marzenia zamieniam często na słowo cele. Wydaje się to bardziej przystępne. Oczywiście wierzę w to, ale wymaga to zdecydowanie dużo pracy, potu i łez.

3. Czym dla Ciebie jest "niemożliwe"?

Niemożliwe to słowo, które ma zdecydowanie charakter pejoratywny. Ja tego nie rozumiem. Dla mnie niemożliwe jest dotknięcie językiem brody, czy podrapanie się po plecach prawą ręką, którą mam trochę mniej wygimnastykowaną (miałam wypadek). Niemożliwe jest zranienie matki na tyle, żeby przestała nas kochać i niemożliwe jest dla mnie to, że ludzie tak po prostu są źli.

4. Książka, którą poleciłabyś innym bez zastanowienia

Zdecydowanie "Król szczurów". Ma wszystko to, czego chcę od książki. Cała kompozycja i treść składa się w jedną całość, która po odwinięciu całego sreberka ukazuje piękną metaforę, o której nie można zapomnieć.

5. Trzy cechy charakteru, z których jesteś dumna

To pytanie sprawiło mi najwięcej trudności. Pisałam coś i to kasowałam i tak w kółko. Nie wiem, czy jest coś we mnie z czego jestem dumna. Wciąż walczę z samokrytycyzmem.

6. Twoja największa wada

To krytyczne podejście do samej siebie. Nie umiem być z siebie zadowolona. Czego bym nie zrobiła i czego nie dokonała, ciągle sądzę, że można było zrobić to lepiej. Na początku wydaje się drabiną do lepszego, ale na dłuższą metę blokuje jakiekolwiek ruchy. Paraliżuje człowieka.

7. Stajesz przed wyborem - miłość czy przyjaźń-  jaka jest Twoja decyzja?

To zależy od tego, kto postawiłby takie ultimatum. Na pewno odrzuciłabym tę właśnie osobę. Jeśli byłaby to prawdziwa miłość/przyjaźń, nie byłoby takich sytuacji.

8. Słowa, które wypowiadasz jako pierwsze każdego dnia?

"Idę umyć zęby..." ;)

9. Boisz się zmian czy przyjmujesz je z otwartymi ramionami?

To zależy od kalibru tych zmian, jeżeli dotyczą poważnych  spraw i są nieuniknione godzę się z tym, jeżeli to drobnostki, nie mam z tym najmniejszego problemu.
Jedyne z czym ciężko mi się pogodzić to fakt, że muszę zmienić swój telefon. Długo z tym zwlekałam, ale już się psuje. To telefon, który kiedyś miała moja mama. Potem się wymieniłyśmy. Myślę, że zawsze będzie gdzieś leżał w kartonie z pamiątkami.
Obiecałam sobie kiedyś, że jeśli będę miała dość mojej pracy w wieku 50 lat i będę chciała ją zmienić, zrobię to. Człowiek zawsze musi dążyć do szczęścia, nawet jeśli to niesie za sobą duże zmiany.

10. Jaką główną zasadą kierujesz się w swoim życiu?

Może to brzmi banalnie, ale dla mnie ma bardzo duże znaczenie i naprawdę się tego trzymam, nie tylko o tym mówię. Obiecałam sobie kiedyś, że będę szczęśliwa i naprawdę nieraz podejmowałam, według innych, pochopne decyzje, które miały mnie właśnie do szczęścia przybliżyć.


Teraz czas na kolejne pytania - tym razem od Angeliki Hyde

1. Co Cię inspiruje?

Muzyka klasyczna. Kiedy jej słucham jestem bliżej tych, którzy widzieli więcej niż inni. To często staje się dla mnie iskrą, która sprawia, że wynurzam się niczym feniks z popiołów, które ogarnęły mój zdemotywowany umysł.

2. Ulubiona książka?

Jak już mówiłam "Król szczurów".

3. Motto życiowe

Zawsze dąż do szczęścia. - wszystko składa się na to zdanie, wszelkie działania, decyzje.

4. Co Cię irytuje w innych ludziach? Czego nie lubisz?

Zdecydowanie nienawidzę w ludziach tego poczucia bycia lepszym od kogoś innego, bo na jakiej podstawie, kto dał im do tego prawo? To, że ktoś studiuje prawo albo medycynę nie uprawnia go do czucia się lepszym od innych. Moim zdaniem to podłe i co najmniej żałosne.
Nawet teraz, pisząc to, porządnie się wkurzyłam...

5. Masz swój ulubiony film?

Jeśli głębiej się zastanowić, jest ich chyba kilka - na pewno "Joe Black", "Piękny umysł", "Incepcja", cała seria "Gwiezdnych wojen"... z tej grupy, kolejność wskazuje również faworytów, chociaż może Incepcja i Piękny umysł są równie fascynujące.

6. Ulubiona przekąska?

Winogrona. Mogłabym je jeść kilogramami. I truskawki! Kocham truskawki!


7. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?

Nie jestem typem romantyczki i to również wydaje mi się nierealne. Po pierwsze - to znaczyłoby, że zakochaliśmy się w wyglądzie, bo przecież nie znamy charakteru tej osoby. Po drugie - słowo miłość jest bardzo ważnym słowem, dzisiaj poważnie nadużywanym, Byłam dwa razy zadurzona w swoim życiu, ale tylko raz okazało  się, że to miłość i z tym właśnie człowiekiem chcę spędzić resztę swojego życia.

8. Zabawne wspomnienie z lat dzieciństwa?

Miałam swój gang, w którym byli sami chłopcy. Dawałam im zlecenia, a oni bili te dzieci, które opowiadały, że w ich domach bije się zwierzęta. Wymierzaliśmy karę na poważnie. Cel dzisiaj jest ten sam, tylko pomysł na wykonanie znacznie się zmienił.

9. Gdybyś mogła przeistoczyć się w kogoś na jeden dzień, kto by to był, i dlaczego właśnie ta osoba?

Jeżeli nie muszę wybierać wśród żyjących, na pewno chciałabym stać się na jeden dzień Einsteinem. Jest to mój absolutny idol. Inni kochają Elvisa, Jareda Leto czy Kaczyńskiego, a ja kocham, wielbię, czczę Einsteina. Jego umysł, zamknięty w ciele jednego człowieka, sposób pojmowania świata, inteligencja, wiedza. Nikt nie potrafi dzisiaj do końca zrozumieć jego osoby.

10. Dokończ zdanie - Życie jest dla mnie....

...po prostu całym życiem ;)


Teraz czas na moje pytania:

1. Czy jesteś szczęśliwa/y?
2. Co sprawia, że jesteś szczęśliwa?
3. Co czujesz kiedy budzisz się rano - stres, złość, radość, ciekawość?
4. Jakie jest Twoje największe marzenie?
5. Co wywołuje uśmiech na Twojej twarzy?
6. Jak wyglądał Twój pierwszy pocałunek?
7. Co jest Twoją największą pasją?
8. Zamknij oczy i wyobraź sobie siebie w jakimś wymarzonym miejscu. Jakie to miejsce?
9. Na co byłabyś w stanie poświęcić 10 tys godzin swojego życia?
10. Ulubiona pora roku i dlaczego?
11. Wolisz noc czy dzień?

Osoby nominowane:
Karolina
Ruda P. Anna
Wioleta Sadowska
antypat
Paulina

Zachęcam do wzięcia udziału w zabawie. 

6 komentarzy:

  1. Incepcja to też jeden z moich ulubionych filmów :) W ogóle sporo wspólnych mianowników z moją osobą znalazłam w Twoich odpowiedziach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez lubię winogrono i truskawki. Dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć na pytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie zabawy są fajne, można dużo się dowiedzieć o autorce bloga :D ja wlaśnie wcinam winogrono - uwielbiam! :D

    A tak w ogóle to nie sądziłam, że znajdę tutaj duszyczkę o takim samym nazwisku jak ja, cóż za przypadek! :D

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna akcja. Ja jeszcze nie miałam okazji być nominowana.
    Pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem bardzo samokrytyczna. Mój blog trochę dodaje mi otuchy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...